sierpnia 02, 2013

Jak ćwiczę?

Cześć wszystkim!

Obiecałam, że zdradzę jaką czynność ostatnio wykonuję w celu poprawienia kondycji. A jest to po prostu... bieganie!

Nie było to jednak tak, że pewnego dnia wyszłam z domu i po prostu przez kilkanaście minut zaczęłam biegać. Zastosowałam specjalny trening, który odnalazłam na stronie biegaj40minut.pl (nie jest to reklama, sama odnalazłam tę stronę, na której trening przypadł mi do gustu).

Jak wygląda więc ten trening? Przedstawię Wam poszczególne etapy, które już przeszłam:

Tydzień 1

Tydzień 2

Tydzień 3

Całość trwa 12 tygodni i po tym czasie powinno się biec 40 minut bez przerwy.
Muszę przyznać, że najciężej jest zawsze pod koniec tygodnia, szczególnie, jeśli ktoś w ogóle nie ma kondycji tak jak ja.
Wiem jednak, że ruch jest bardzo dobry, zwłaszcza, kiedy mamy siedzący tryb życia. Zapewniam Was, że brak ćwiczeń w takiej sytuacji powoduje bóle kości i mięśni oraz szybsze zmęczenie przy codziennych obowiązkach.


Jakie są zalety biegania?
- może to robić każdy, nie wymaga to nauki ani specjalnej techniki;
- nie potrzebujemy specjalnego sprzętu (chyba, że chcecie biegać naprawdę dużo - wtedy przydadzą się dobre buty, by uniknąć kontuzji);
- wzmacniamy serce i układ krwionośny;
- wzmacniamy mięśnie i kości;
- poprawiamy ogólną kondycję i nasz stan zdrowia, a w szczególności odporność organizmu na infekcje;
- spalamy kalorie;
- poprawiamy samopoczucie, bo podczas wysiłku produkowane są endorfiny, czyli hormony szczęścia;
- aktywność wspomaga także pracę naszego mózgu, koncentrację i pamięć;
- ruch pozwala niwelować stres i napięcie mięśni.

Zachęcam więc Was do ruchu i wszelkiej aktywności fizycznej. A Wy jak ćwiczycie?

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Dziękuję za wszystkie komentarze! Jeśli spodobał Ci się mój blog, zapraszam do obserwowania, co będzie motywować mnie do dalszej pracy!
Nie reklamuj się - staram się zaglądać do wszystkich, którzy komentują moje posty.

Serdecznie zachęcam do dzielenia się swoimi opiniami na poruszane przeze mnie tematy :)